زندگی من
زندگی من

زندگی من

حساب بانکی عاطفی ما

همه ما یک حساب بانکی  زندگی داریم که باید برای افزایش موجودی حساب زندگیمان به تمام بخش های وجودمان اهمیت دهیم. واریز به حساب زندگی موجب موازنه مثبت در. زندگی شده و می توان باعث تقویت روحی خود. و دیگران حمایت بی قید. و شرط و بی چشمداشت شود برای اینکار ما نیاز به سرریز شدن حساب زندگیمان داریم . اول باید. اطمینان یابیم به وجود خودمان اهمیت می دهیم.

جدولی  تهیه کنیم چهار بعد وجودمان را بنویسیم و هر روز مرور کنیم  که به هر بعد رسیدگی می کنیم یا خیر. این چهار بعد شامل بعد جسمانی (فیزیکی)، بعد احساسی(عاطفی)، بعد ذهنی(مغزی) و بعد معنوی (روحانی). 

برای بعد جسمانی هر روز بیست دقیقه ورزشهای هوازی انجام دهیم. پیاده روی تند، غذای خوب و استراحت کافی.

برای بعد احساسی  باید. ببینیم چه چیز. شور و شوق ، میل به زندگی، حس دوست داشته شدن و دوست داشتن را در ما افزایش میدهد. بودن در کنار دوستان ، آنرا به خود هدیه دهید، ارتقای اجتماعی و شغلی . تقاضا کنید . 

بعد ذهنی: مغز ما طالب نظریات چالش برانگیز ، روح بخش، کتابها و گفتگوهایی است که حیات بخش اند. تماشای زیاد تلوزیون سلولهای مغز را از بین می برد. 

کلاس برویم، کتاب خوبی بخوانیم، جدول حل کنیم یا ورزش کنیم. در. مبارزه ما علیه وابستگی مغز ما همچون دوست و هم پیمانی می تواند کنار ما باشد.

بعد معنوی: ایمان به روح درون به اندازه سلامت جسم ، ثبات احساس و شفافیت ذهن اهمیت دارد.

معنویت، آرامش ذهن و مهم تر. از آن با توجه به نوع درکمان از خداوند، احساس وصل توأم با آزادی و انبساط خاطر  به ما می دهد.  احساس وصل به یک مبدا و سرچشمه ی بالاتر از خود میل به عشق ورزی و خدمت را در ما به وجود می آورد. شادی و سرور در. بطن روحانین واقعی مستتر. است و آن هنگامیست که روحانیت از مرکز وجودتان سرچشمه می گیرد و به بیرون تجلی می یابد. قدم زدن در جنگل، شنیدن یک موسیقی زیبا یا آرام نشستن ممکن است حس توازن و هماهنگی معنوی را در درون شما ایجاد کند. 

نظرات 2 + ارسال نظر

ممنون از مطالب خوبتون. خیلی جالب و ملموس می نویسید. کم و بیش به وبلاگ تون سر میزنم

بلاگسازان پنج‌شنبه 4 آبان 1396 ساعت 09:53 http://blogsazan.com/

http://blogsazan.com
ثبت وبلاگ رایگان در سیستم وبلاگ دهی بلاگسازان

(از طریق پیامک و بدون اتصال به اینترنت در وبلاگ خود مطلب منتشر کنید )
با امکان پشتیبان گیری از تمامی مطالب وبلاگ و ذخیره آن در رایانه شخصی خود

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.