زندگی من
زندگی من

زندگی من

یه تحقیقی میخوندم که نوشته بود یه گروه محقق سوئدی ثابت کردن استفاده از پتوهای سنگین موقع خواب، روی کیفیت خواب و درمان بیخوابی تاثیر خیلی زیادی داره... استفاده از پتوی سنگین علاوه بر اینکه باعث ایجاد احساس امنیت و حمایت  و کم شدن حرکت در حین خواب میشه، فشار ناشی از سنگینی پتو سطح هورمون "کورتیزول" یا همون هورمون اضطراب رو کاهش میده و سطح هورمون "سروتونین" یا هورمون شادی و "ملاتونین" یا هورمون ایجاد کننده خواب رو افزایش میده و به دنبال اون ضربان قلب منظم و ملایم میشه و فشار خون پایین میاد و طبیعتا فرد خواب بسیار با کیفیت تری رو تجربه میکنه... حتی این محققین این روش رو برای درمان انواع بیخوابی ناشی از اضطرابها و اختلالهای روانی مختلف، پیشنهاد کرده بودن... شایدم به همین دلیل بوده که قدیمیا از اون لحافای سنگین برای خوابیدن استفاده میکردن... فک کنم تازه داریم یکی یکی حکمت کارایی که قدیمیا میکردن رو کشف می کنیم...

نظرات 1 + ارسال نظر
قنبری شنبه 18 فروردین 1397 ساعت 15:23

پس بگو چرا من از قدیم میدیمها دوست دارم حتی تو تابستون سه چهارتا لحاف و پتو بکشم روم؟!!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.